Menu strony
Polecamy
Reklama
Partnerzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pat w 10 ruchów
Napisany przez Administrator, z 28-11-2009 09:17

Najszybszy mat w partii szachów może powstać po dwóch posunięciach. Drogę do niego zna większość szachistów, np.: 1. f4 e6 2. g4 Hh4#. Jednak już nie każdy wie, że teoretycznie najszybszy pat może zaistnieć zaledwie po 10 (!) ruchach. Oto, jak do niego dochodzi:


BIAE  BIAŁE BIAE -
CZARNE  CZARNE CZARNE -
Pat w 10 ruchów,
abcd

Odkrywcą tego pata jest chyba najwybitniejszy autor ciekawostek oraz zagadek szachowych i nie tylko, twórca wielu gier Samuel Loyd.

Zadanie:
Ambitnym czytelnikom polecam znalezienie drogi do zamatowania białego króla w czwartym posunięciu, wiedząc, że białe będą grać 1. f3 2. Kf2 3. Kg3 4. Kh4. Należy przy tym zapewnić białym możliwość prawidłowego wykonania tych ruchów, tzn. nie dopuścić do sytuacji, w której biały król wykonałby ruch na pole atakowane przez czarne bierki.

PDF Drukuj Email
 
Wyszukiwarka
Ostatnie wpisy
Popularne
Administracja